Alla inlägg under februari 2014

Av zohalsskolblogg - 9 februari 2014 18:08

Vi på Burlövskommun håller på med en projekt. Varje årskurs 4-9 (inte helt säkert) kommer skriva en novell. Varje elev får skriva 1-4 sidor som sen tillsammans kommer bli till en bok.
Så nu jag som går i åttan i Vårboskolan (Arlöv) kommer skriva min novell och tillsammans med alla åttors noveller i Vårboskolan och alla åttors noveller i Dalselundsskolan (Åkarp) kommer det att bildas en bok. Det kommer stå namn och vilken skola personen går i varje kapitel. Så läs gärna min när boken kommer ut.
Efter detta projektet kommer vi alla kunna kalla oss för en författare. Coolt, huh? 

Av zohalsskolblogg - 9 februari 2014 18:03

Bergo o dalbananan var ett betyg "E". Jag satsar på ett mycket högre betyg så jag har en tanke om att göra från ett bomullsfrö till en tröja. Vi får se vad mitt slutliga val blir. Jag kommer lägga upp en bilden när jag är klar. Där kommer jag rita och förklara allt, men till dess får ni vänta.

Av zohalsskolblogg - 9 februari 2014 17:49

I fysiken jobbar vi med Energi och nu så ska vi göra en "energi berättelse". Vi ska berätta om hur energin ändras.
EX) En berg o dalbana- från att stå där högt uppe (lägesenergi) till att åka ner (rörelseenergi, värmeenergi, ljudenergi).  Men visste du att man inte kan skapa och inte förstöra energi? JAPP, nu vet du de! ;)

Presentation


jag säger, tjena mittbena prinskorv prinskorv så hälsar vi här XP

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mitt personliga liv


Ovido - Quiz & Flashcards